אודות

קוראים לי אלעד רואה וזה הפרויקט שלי !

נעים להכיר!

נעים להכיר, שמי אלעד רואה, מומחה בשפת הגוף והבעלים של חברת פרסום 

מאז שאני זוכר את עצמי חונכתי על ערכים של נתינה לסביבה. היום כבוגר אני מבין שהנתינה לאחר היא אחד המפתחות להצלחה עבורי, כאשר הנתינה מעצימה אותי ומחדדת את חושיי ויכולותיי.

לפני כ-3  שנים בני הבכור אריאל נכנס לכיתה א' והחלטתי שכל יום שישי אתרום שעה מזמני למען ילדי בית הספר. בשנה הראשונה והשנייה לימדתי את הילדים כדור יד , לפרויקט נבחרו "מיוחדים", ילדים שקשה להם לשבת על ה"טוסיק". אט אט החדרתי בהם ערכי מוטיבציה ללמידה והתקדמות באמצעות משחקי הכדור.

השנה קרה משהו שהייתי עד אליו והיה לי באופן אישי קשה להתעלם ממנו. אחת האימהות פרצה בבכי וסיפרה כי ילדי הכיתה מתעללים בבנה כי הוא שונה.

כבר באותו הלילה לא ידעתי מנוח, התבוססתי בסיטואציה הקשה והחלטתי שהשנה אמשיך לתרום מזמני בצורה שונה (הרי התחלתי את הסיפור בזה שאני הבעלים של חברת פרסום), במטרה להשפיע על הנושא הכאוב.

לאחר מחשבה רבה הקמתי את הפרויקט "להוקיר את השונה", בשיתוף פעולה מלא  עם בית הספר יהלום, וסיוע מלא מצד המנהלת ומחנכת הכיתה.

 

אז מהו בעצם הפרויקט "להוקיר את השונה"?

להוקיר את השונה נבנה מתוך צורך ובאמצעות חדשנות להסתכלות על השונה באופן אחר לגמרי כשווה בין שווים להוקיר את השונה נבנה מתוך צורך ובאמצעות חדשנות להסתכלות על השונה באופן אחר לגמרי כשווה בין שווים.

ואיך הצלחנו להביא את זה לידי ביטוי ?

הילדים שנבחרו לפרויקט הם ילדי כיתה ד' (גיל יחסית צעיר שמתחיל להבין את השונה סביבו).

כל ילד צייר סקיצה על דף לבן בה הוא רואה את עצמו כגיבור על, מה כוונת המשורר? לא סתם גיבור על אלא גיבור על שעוזר לאחר.

לדוגמא: ילדה ציירה את עצמה כגיבורת על בעלת חוש שמיעה מפותח (אנטנות זעירות מאחורי האוזניים וכנפי ברזל). ברגע שהיא שומעת את המילה חרם היא מגיע לאותו מקום ובעצם פותרת את הבעיה כמול הילדים ומסבירה להם מדוע לא עושים חרם על ילדים ומה ההשלכות שנובעות מהמילה חרם לאחר ההסבר משכינה שלום ביניהם.

איך אני נכנס לתמונה ?

לאחר ציור הסקיצה של הילד/ה אני מצלם אותם על רקע לבן ולאחר מכן בעזרת התוכנה פוטושופ בעבודה צמודה עם הילד אנו בונים את העולם שבו צייר כסקיצה והופכים אותה לסיטואציה אמיתית.

בסופו של יום כל ילד/ה בכיתה עוברים את התהליך הזה בהתאמה לסקציה שציירו.

מה קיבלנו?

מלאי של  גיבורי על שמוכנים לעזור לשונה ומבינים את הסיטואציה שבה השונה נמצא.

חשוב לציין כי פרויקט זה הוא חדשני וראשון מסוג בארץ לאחר שנה זו נרצה להכניס את הפרויקט לכיתות שונות ואף להתחיל את התהליך מכיתה א' ובכך לשפר את ההסתכלות של ילדנו על השונה.

דבר נוסף ומרגש שעליי להוסיף, לאחר עבודה מול התלמידים בפרויקט, אחד הילדים ניגש אלי וסיפר לי כי הוא מתמודד למועצת תלמידים איחלתי לו בהצלחה! אבל הוא התעקש שאני אקרא את מצע הבחירות שלו (באמת רשם מצע בחירות שכל ילד היה רוצה: הפסקות מרובות, מוזיקה בחצר, יום ממתקים, ימי ספורט ארוכים ומלאי הפתעות …….) אך מכולם נגע בי ראיון אחד במצע: ספסל החברות ספסל זה נועד לילדים שמרגישים שאין להם אף אחד כשהם יושבים על הספסל ילדים באים ויושבים לידם ומעניקים להם חברות.

אין לי ספק כי פרויקט זה מתחיל להיכנס לתודעה ולהשפיע על הילדים בצורה חיובית. אני מבקש ממכם להבין את משמעות הפרויקט ואת גודל השפעתו, לתרום את המשאבים העיקריים לפיתוחו ולהגדלת נכסיו, ואף להביאו לדיון בכנסת בו ירשם כפרויקט חדשנות הראשון מסוגו בארץ.